VANLIGA FRÅGOR

En kort sammanställning kring de vanligaste frågorna

Vanliga frågor

Hur lång är leveranstiden på en ny hemsida?

Leveranstider varierar givetvis beroende på projektets omfattning. I regel brukar en vanlig ny hemsida till företaget dröja upp till 3 veckor innan vi kan presentera ett färdigt skal som vi gemensamt går igenom tills du är 100% nöjd.

Hur lång tid tar en lansering?

Lanseringar av nya webb-produktioner är alltid lika spännande att utföra. När vi initierar en lansering så pekar vi alltid om DNS:er och namnservrar till din nya hemsida som vi producerat. Denna process brukar i regel dröja upp till 48 timmar. Under denna tid är det viktigt att ha tålamod då vi inte kan påverka processen på något sätt.

Hur många e-postadresser kan jag ha?

Våra hosting-leverantörer tillåter oss skapa ett oändligt antal e-postadresser, men man brukar i regel använda upp till 20 stycken adresser, såvida det inte rör sig om en större organisation/verksamhet. Kortfattat så finns ingen begränsning – och du kan ha så många e-postadresser som du önskar.

Kan jag uppdatera min hemsida själv?

Om du är en stolt ägare av en WordPress-webbsida så ingår alltid en grundläggande utbildning kring hur du uppdaterar din nya hemsida. Om du har köpt en vanlig hemsida skapad i HTML/CSS så ingår alltid full service första året (eller om du t.ex har service avtal) och då sköter vi alla uppdateringar som t.ex uppladdning av nya bilder, och texter med mera.

Vem ska jag kontakta vid frågor/support?

Du är varmt välkommen att kontakta oss på en rad olika sätt.

Antingen här, via hemsidan. Vi har en livechatt som vi bevakar som hökar, samt ett kontaktformulär som alltid är på alerten att leverera frågor till oss. Varje representant hos oss nås alltid via telefon på våra direktnummer.

Kontakta alltid den representant som du tidigare haft kontakt med!

Vem äger domänen som registreras via er?

Det gör du och/eller ditt företag. Du har såldes även rätt att flytta din domän till en annan registrar eller ett annat webbhotell/hostingleverantör när du vill.

Hur flyttar jag min domän till er?

Vi sköter allt som har med flytten/transfern av domänen att göra, men i korthet så behöver vi initialt en AUTH-kod eller EPP-kod som det också kallas, för att kunna utföra en transfer till oss. Vi hjälper alltid till med dessa bitar dock.

Vill du av någon anledning inte flytta domänen till oss – vilket verkligen inte är något vi rekommenderar – så går det bra i särskilda fall.

Kontakta oss för mer information om vad som krävs och hur man går tillväga.

Hur lång tid tar en domänflytt?

När det gäller .SE-domäner så brukar dessa i regel ta runt 5 timmar att flytta. När det rör sig om .COM eller .NET så tar det upp emot 10 dagar.

Kan jag behålla min nuvarande domän?

När du skaffar ny webbsida via oss så råder vi alltid er att behålla ert nuvarande domännamn då det ofta redan är etablerat. Svaret på frågan är alltså: Ja, du kan – och bör – behålla din nuvarande domän.

Vi flyttar dock i regel alltid domänen till vår hosting, så att vi kan hantera allt som har med domänen att göra, inkl. exempelvis E-postadresser, DNS:er, namnservrar och sådant som krävs för att vi ska kunna drifta din webbplats på ett så smidigt sätt som möjligt.

Vilka domäner kan ni registrera?

Vi kan registrera alla världens domäner.

Kan ni hjälpa mig via fjärrhjälp?

Självklart!

Vi har upptäckt att många av de företag vi hjälpt använder sig utav verktyget ”TeamViewer” – så vi har valt att köra på det.

Vi kan ta kontroll över din dator och hjälpa dig med olika saker så som installation av e-postadresser i mail-program med mera.

Du kan ladda hem TeamViewer gratis genom att klicka på en av länkarna nedan:

Ladda ner till Windows
Ladda ner till Mac

Ange ditt ID och lösenord till oss så hjälper vi dig!

Search Adwise Mediabyrå
Dela:
Sociala medier: