Adwise Mediabyrå är en partner vars riktade fokus och specialisering är varumärkesstärkande insatser inom digitala medier.

Adwise har sedan starten 2015 alltid varit extremt tydlig i sin externa samt interna kommunikation beträffande frågan kring huruvida byrån endast är en leverantör kontra en långsiktig partner.

Specialistbyrån anlitas idag löpande av väl utvalda uppdragsgivare vars spektra är så bred att den definierade målgruppen som Adwise som digitalbyrå är en perfekt match med blivit allt från några utav Sveriges främsta varumärken till drivna entreprenörer som önskar göra verklighet av sina visioner och drömmar.

Oavsett om det rör sig om startup-bolag, internationella varumärken, storbolag, offentliga personligheter såsom artister, skådespelare, föreläsare, författare eller organisationer så är Adwise team en unik och värdeskapande partner inom digitala medier.

Adwise sekundära men minst lika viktiga målgrupp består utav att kompetensutveckla samt avlasta marknadsföringsavdelningar inom storbolag.

Adwise kan tillsammans med inhouse-team och dess ovärderliga samt affärskritiska kunskaper stärka, förädla och/eller föreviga varumärken digitalt.

Den digitala specialistbyrån Adwise Mediabyrå kommer alltid att förbli en långsiktig partner gentemot sina uppdragsgivare och aldrig en leverantör.

Leveranstider varierar alltid beroende på projektens omfattning och kravspecifikation kombinerat med iterativa förbättringar som i regel alltid gör att estimerad leverans från koncept till release ofta tar lite längre tid än vad en generell byrå vanligtvis erbjuder.

Adwise är en specialistbyrå inom det digitala på grund utav att våra talanger är perfektionister som maniskt alltid strävar mot att översätta varumärken från det analoga till det digitala.

Vi anser att ett varumärke och dess värdighet måste genomsyra det digitala liksom det analoga då vi idag lever i en verklighet som är uppdelad i två verkligheter – en analog och en digital.

Våra leveranstider har genom åren gått från att vara upp till tre veckor till att ibland nå upp till hela tre månader eller mer.

Att våra samlade kompetenser får möjligheten att investera våra resurser under en längre period ter sig tydligt i form av klockrent producerade webbplatser och e-butiker där inga köpta teman förekommer och där allting är i slutändan blir ett skräddarsytt digitalt hantverk för att på så vis tillsammans med våra uppdragsgivare lyckas nå gemensamt uppsatta mål.

En gång i tiden startade vi vår verksamhet med en ideologi som bestod av att skalbarhet var nyckeln mot framgång. Efter några år insåg produktionsteamet att vår bransch var på väg mot att bli generaliserad, där byråer alltid kommer jämföras baserat på pris, relationer och egna produktioner som ej utförts utav sakkunniga och kompetenta talanger skulle komma att fälla de byråer som inte vågade ta steget att nischa sin verksamhet och rikta sitt fokus för att på så vis bli en specialistbyrå med djup expertis.

Idag består vår kreativa process utav flertalet steg där allting är skräddarsytt för att förmedla våra uppdragsgivares varumärken på ett värdigt sätt via digitala medier.

Ett långt men ärligt svar på en kort och allmänt vanligt förekommande fråga. 

Lanseringar av nya webb-produktioner är alltid lika spännande att utföra. När vi initierar en lansering så pekar vi alltid om DNS:er och namnservrar till din nya hemsida som vi producerat. Denna process brukar i regel dröja upp till 48 timmar. Under denna tid är det viktigt att ha tålamod då vi inte kan påverka processen på något sätt.

Adwise har investerat rikligt i en säker, genomtänkt och stabil infrastruktur som förädlats över tid med kompletterande digitala tjänster vars totala investering nosar på strax under 100,000 SEK per månad.

Denna infrastruktur har tagit lång tid att förädla och är idag en affärskritisk grundsten i våra långsiktiga partnerskap med medvetna bolag, offentliga personligheter och organisationer som tar sin digitala närvaro på allvar.

Vi anser att ett varumärke har en chans på webben. Man har en webbadress där besökarna landar och skall övertygas att vidtag någon form av action inom några sekunder för att sedan slutligen på ett användarvänligt och sömnlöst sätt konvertera.

Vi har valt att investera i världens mest erkänt bästa hostinglösningar som är ändamålsenliga för de produktioner som vi som byrå fått förtroendet att skapa.

Vi erbjuder våra uppdragsgivare ett oändligt antal e-postadresser – vilket idag bör vara en självklarhet även om det uppenbart inte är det för alla.

Tillskillnad från vanliga webbhotell där tiotusentals webbplatser driftas och där det massiva antalet webbplatser per automatik gör att varje enskild webbplats får mindre uppmärksamhet i direkt relation till antalet webbplatser totalt sett – så erbjuder vi istället en skräddarsydd hosting som vi ansvarar för, driftar och förvaltar genom att hela tiden se till att WordPress och WooCommerce med ev. plugins/tillägg med jämna mellanrum alltid är säkra och uppdaterade.

En bekymmersfri drift av våra uppdragsgivares digitala närvaro är vår ambition och den ambitionen är för oss lika självklar som det enorma värdet av detta nästan alltid är en utmaning att förmedla då det krävs grundkompetenser för att kunna avgöra vad som är bra hosting, mindre bra hosting och vad som är riktigt klockren hosting, drift, support och förvaltning av en verksamhet och dess digitala närvaro.

Vi rekommenderar att våra uppdragsgivare tar valet av E-postleverantör på allvar.

Därmed lever vi som vi lär – och råder alltid våra partners att överväga valet av att investera i en stabil e-postlösning.

Vår rekommendation är G-Suite där e-post kan nås från vilken enhet som helst, vart som helst i hela världen och där lagring samt delning av filer sker via molnet. En kalender som fungerar sömnlöst genom hela organisationen för att anställda skall kunna nå varandra vart dom än befinner sig och där de erbjuds allt som krävs för att en verksamhet via det digitala skall lira felfritt.

Om du är en stolt ägare av en WordPress-webbsida eller en E-Handel i WooCommerce så ingår alltid en grundläggande utbildning kring hur du uppdaterar hjärtat i din digitala närvaro.

Vår ambition är inte att låsa fast våra uppdragsgivare i krångliga system som ägs utav oss eller som inte är open-source. Vi är principfasta och starka motståndare till hyrlösningar där ägandet av den digitala närvaron är lika med hur pass stabil eller skör ägandeförhållanden, styrelse och ledning i det bolag som erbjuder dessa hyrtjänster.

Faktumet att 99% av alla bolag förr eller senare tackar för sig talar för att man som bolag och varumärke alltid bör sträva efter att äga och inte hyra sin egna digitala närvaro.

Adwise ser värdet i att våra uppdragsgivare kan utföra ändringar i texter, bilder och annat innehåll själva istället för att anlita oss för att utföra ett arbete som är lika enkelt som att skriva texter i ett Word-dokument. Det är inte lönsamt i längden för våra uppdragsgivare att vara beroende utav oss som byrå eller någon annan byrå överhuvudtaget.

Det vi däremot anser är att man som bolag alltid kommer ligga steget före sina konkurrenter om man tar det digitala på allvar beträffande vidareutveckling och löpande förädling av webbplatser samt e-butiker. Detta är en helt annan sak dock då det rör sig om programmering, löpande marknadsföringsinsatser, digitala strategier och löpande utvärderingar för att på så vis tillsammans med våra partners gå igenom viktiga nyckeltal som sedan är grunden till de datadrivna beslut vi gemensamt tar baserat på de analyser vi löpande genomför och går igenom tillsammans.

Svar: Ja! Utbildning ingår alltid.

Retainers för löpande förädling av webbplatser är förmånligt och den klokaste vägen att gå för att nå digital framgång och ligga i framkant inom sin bransch.

Du är varmt välkommen att kontakta oss på en rad olika sätt.

Antingen här via vår webbsida, telefon, eller e-post.

Vi har även en open-door policy som innebär att våra uppdragsgivare eller potentiella partners alltid är välkomna att besöka oss fysiskt i våra moderna och anmärkningsvärt fräcka lokal i Borås eller något utav våra satellitkontor.

Det gör du och/eller ditt företag.

Du har såldes även rätt att flytta din domän till en annan registrar eller ett annat webbhotell/hostingleverantör när du vill – även om vi alltid rekommenderar att anförtro oss när det kommer till både administration av domän, e-post, hosting och förvaltning av webbplatsen överlag.

Vi sköter allt som har med flytten/transfern av domänen att göra, men i korthet så behöver vi initialt en AUTH-kod eller EPP-kod som det också kallas, för att kunna utföra en transfer till oss.

Vi hjälper alltid till med dessa bitar.

Vill du av någon anledning inte flytta domänen till oss – vilket verkligen inte är något vi rekommenderar – så går det bra i särskilda fall.

Kontakta oss för mer information om vad som krävs och hur man går tillväga.

När det gäller .SE-domäner så brukar dessa i regel vara löst inom 24 timmar.

När det rör sig om .COM eller .NET så tar det upp emot 10 dagar.

Detta är inget vi kan påverka.

När du investerar i en ny digital närvaro är vårt råd att alltid behålla ert nuvarande domännamn då det ofta redan är etablerat och innehar så kallad ”auktoritet” online vilket alltid stärker förutsättningarna att lyckas med den digitala marknadsföringen.

Svaret på frågan är alltså: Ja, du kan – och bör – behålla din nuvarande domän.

Vi flyttar dock i regel domänen åt er så att vi kan hantera allt som har med domänen och det digitala att göra, inkl. exempelvis e-postadresser, DNS:er, namnservrar och sådant som krävs för att vi ska kunna drifta din webbplats på ett så smidigt sätt som möjligt.

Ju mer kontroll din digitala partner får – desto effektivare kan vi vara gentemot dig som uppdragsgivare.

Även om detta kan te sig som en 90-tals fråga så har det förekommit en och annan gång att vi stött på denna frågan.

Svaret är att vi kan registrera alla världens domäner, även om så kallad ”lokal närvaro” krävs.

Ett bra exempel är .NO-domäner där lokal närvaro krävs.

Vi löser biffen oavsett vad.

Självklart kan vi hjälpa till med detta!

Det är dock inte självklart att skulle vara kostnadsfritt – sedvanlig taxa råder därmed vid fjärrhjälp såvida inget annat är överenskommet och avtalat.

Vi har upptäckt att många av de företag vi hjälpt använder sig utav verktyget “TeamViewer” – så vi har valt att anpassa oss efter det.

Vi kan hjälpa dig med det mesta genom att du låter oss ta kontroll över din dator via fjärrhjälp så att vi kan hjälpa dig med diverse saker så som installation av e-postadresser i mail-program med mera.

Du kan ladda hem TeamViewer gratis genom att klicka på en av länkarna nedan:

Ladda ner till Windows Ladda ner till Mac Ange ditt ID och lösenord till oss så hjälper vi dig!

Adwise Mediabyrå är en specialistbyrå inom digitala medier.

Vårt riktade fokus av byråns samlade kompetenser har gjort Adwise till en global aktör inom varumärkesstärkande insatser inom samtliga digitala medier där vår specialisering består av högkvalitativt skapande inom världens största publiceringsverktyg, WordPress, världens största E-Handelsplattform, WooCommerce samt våra specialister inom SEO, SEM, PPC, Sociala Medier, Content Creation och Digitala Strategier gjort att vi efter några hundår av talanger som gett allt av sig själva dagligen – kan titulera sig som en utav nordens kanske mest kompetenta och anmärkningsvärda digitala byrå.

Efter Adwise partiella bolagsdelning som pågick under hela 2018 lyckades produktionsteamet som valde att lämna bolaget vi en gång i tiden skapade för att få möjligheten att fortsätta vår resa som specialister istället för generalister. 

Idag består den digitala byrån, Adwisemedia AB av ett team vars värdegrunder förenat våra unika personligheter och gjort att vår positionering inom branschen landat långt bort från våra branschkollegor.

Samtliga eldsjälar inom teamet har sedan bolagsdelningen numera förmånen att få utlopp för vår kreativitet, kunskap, erfarenhet inom det vi älskar att göra.

Klicka här för att kika på vad vi skapat sedan Augusti 2018 då teamet blev en egen ekonomisk enhet. Våra cases, referenser och vårt digitala hantverk talar för sig självt.

Vi anser att den sällsynta kombinationen av djup kunskap, gedigen erfarenhet och modet att bryta förlegade normer genom att bryta ny mark inom vårt område av expertis – skapat en specialistbyrå som tillsammans med våra väl utvalda partners och uppdragsgivare kan innovera.

Innovation inom det digitala är något vi lever och andas, vilket också medfört att verksamheten är under en ständig förändringsprocess för att på så vis kunna ge digitaliseringens ofantliga hastighet en riktig match!

Vi är idag ett sammansvetsat team där våra gemensamma nämnare är våra värdegrunder: passion, driv, nyfikenhet och iskall ärlighet.

Detta har gjort att Adwise Mediabyrå idag är en långsiktig, affärskritisk och konstant värdeskapande digital partner till några utav Sveriges största varumärken.

Vår gemensamma passion kombinerat med förmågan att alltid kompetensutveckla oss själva och varandra samtidigt som vi investerat rikligt med tid och engagemang i framtidens talanger som består av drivna studenter som flera gånger årligen utför sin LIA-praktik hos oss, vilket gjort att Adwise idag agerar globalt med ambitionen att alltid befinna sig i spjutspetsen och där vi utav våra uppdragsgivare värderas främst baserat på djupet av byråns kompetensnivå.

Vi är framtidens digitala byrå!

Läs vår pressrelease rörande vår renodling av vår positionering här.

Meny