E-handelsstaden Borås (Seminarium)

Adwise Mediabyrå – En Hybridbyrå!

Hej bloggläsare!

Nu var det ett tag sedan vi skrev här, och mycket har hänt sedan sist! Förra veckan fyllde vi exempelvis ett år som mediabyrå. Sjukt kul, och vilken fantastisk resa vi gjort tillsammans med våra uppdragsgivare! Dock tänkte vi att denna bloggpost skulle handla om något helt annat. Min medgrundare William & jag inledde dagen med att delta på ett tidigt frukostmöte arrangerat av ”E-handelsstaden Borås” ihop med representanter från IHM.

Ämnet var kompetens inom digital marknadsföring, ett område där Sverige enligt morgonens seminarium faktiskt hamnat på efterkälken om man ser till helhetsperspektivet hos individuella webb, media, och reklambyråer. Man ser ett tydligt mönster att många byråer är bra på enbart vissa specifika saker, men få behärskar helheten, dvs marknadsföring ur ett holistiskt perspektiv vilket i sin tur leder till ett mindre bra slutresultat. En kedja är ju aldrig starkare än den svagaste länken.

Just det här med att kunna hantera helheten i marknadsföring och kunna applicera det till nytta för företagare och entreprenörer är verkligen något som vi brinner för. Vi brukar därför säga att vi är en hybrid mellan en finurlig och nytänkande reklambyrå och en effektiv marknadsförings- och försäljningsbyrå. Vi ser ingen skillnad på syftet med snygg hemsida i WordPress byggd i responsiv design, riktigt bra Sökmotoroptimering, ett ”mobile first”-tänk och så vidare. Allt ska ju leda till nya affärer för våra uppdragsgivare, annars kan det kvitta.

Vi tror att det är just där här, att vara bra på helheten, som särskiljer bra byråer från riktigt bra byråer.

Tänk på Zlatan & Peter Forsberg. Enormt bra teknik, men också starka och fysiska spelare med ett enormt driv. Förr i tiden räckte det att vara riktigt bra på en sak, men vill du sticka ut idag behöver du vara en smart och effektiv hybrid.
Det var ganska lustigt när vi tidigt imorse fick reda på att min kollega och tillika produktionschef William gjorde testet som IHM grundat sin forskning på och placerade sig inom topp 3% i Sverige. Japp!