Vad gör William Rydh?
Nedan finner du information om vad William Rydh gör.
William Rydh är en hyllad företagsledare som är anses vara en utav Sveriges främsta digitala specialister och anlitas av nationella samt internationella varumärken för att hans och byrån Adwise förmåga att förändra uppfattningar om varumärken via digitala medier.
Att stärka, förädla samt föreviga varumärken via digitala medier är den stora passionen och som VD på Adwisemedia AB gör han detta på daglig basis. Data och de insikter som går att analysera är något som fascinerar honom i så pass hög utsträckning att han experimenterat med både det enda och det andra. Bland annat har William och teamet på Adwise skapat bestående förändring i form av att tillhandahålla digitala plattformar probono för Stiftelsen Familjen Bergqvist, Regnbågsfonden, The Perfect World Foundation med flera.
Digitalt ägandeskap över varumärken.
Han och den digital specialistbyrån Adwisemedia utförde under 2018 något som i folkmun blivit känt som ”Borås egna Cambridge Analytica”- experiment där han och byråns samlade kompetenser använde sig utav värdefulla datainsikter för att strategiskt utföra digitala insatser till så kallade ”påverkbara” personer inom ett specifikt distrikt inom Borås Kommun som slutligen skulle leda till att man via riktade budskap inom digitala medier lyckades nå rätt målgrupp för att på så vis lyckas ackumulera tillräckligt med röster åt en inom Borås, känd kulturprofil samt inom branschen välkänd varumärkesstrateg där målsättningen var att skapa ett totalt digitalt ägandeskap över ett personligt varumärke. Detta ledde till att personen som anlitat William Rydh och den digitala specialistbyrån Adwise slutligen blev invald i kommunfullmäktige genom personröster. (Ref: se val.se)
Partiet i fråga var och är fortfarande ett mittenparti och tillhör varken vänster eller höger-falanger.
Efter att experimentet lyckades med så stor framgång att partiet i fråga fick flest röster av samtliga partier i Borås har William valt att vara mycket varsam med vilka uppdrag han och byrån åtar sig framöver.
Med en enorm passion för det digitala där ständig kunskapstörst och ärlighet är fundamentala ingredienser till de framgångar som William och teamet bakom Adwise Mediabyrå tillsammans nått med byråns partners & uppdragsgivare.
En föreläsare & utbildare inom digitala medier.
William föreläser samt utbildar inom ämnen som: Framtiden inom Digital Marknadskommunikation samt Sökmotoroptimering där han bland annat utbildat den svenska Copywritern för Apple i hur man jobbar med SEO.
Verksam på Djurgården i Stockholm.
Främst är William verksam på Djurgården i Stockholm där han anlitas av flertalet varumärken i egenskap som digital specialist för att lyfta Djurgårdens verksamheter via det digitala.
William Rydh är medlem i ledningsgrupper på IHM i Göteborg och Borås YH där han engagerar sig i utbildningsfrågor som rör framtidens digitala talanger.
En vanligt förekommande beskrivning av William är att han anses vara en mycket färgstark personlighet som är driven av sin stora passion samt sin humanitära syn på att driva en modern verksamhet – där digitala kompetenser är i fokus.
Den nuvarande befattningen är VD på specialistbyrån Adwisemedia AB som han grundade år 2015.
Adwise Mediabyrå är en digital specialistbyrå där visionen är att vara en ledande global digital byrå som alltid är i framkant inom branschen.
Han är idag majoritetsägare i bolaget Adwisemedia AB efter att ha genomgått en partiell bolagsdelning under 2018 där han och produktionsteamet valde att lämna dåvarande organisationsnummer för att kunna fortsätta rikta sitt fokus på att vara ledande inom branschen.
Nyfiken på vilka nomineringar, utmärkelser samt stipendier som William erhållit genom åren?